Dieta Keto SPORT

Dieta dedykowana sportowcom i bodybuilderom. Ma na celu dostarczenie jak największej puli aminokwasów, a zatem bogata jest w różnego rodzaju białka pochodzenia zwierzęcego. Zwracamy uwagę na utrzymanie wysokich wartości BCAA – leucyny, waliny i izoleucyny, niezbędnych do budowania i zachowania masy mięśniowej.
W diecie ketogenicznej, dzięki beta hydroxybutyrate utlenianie leucyny jest znacznie spowolnione, co sprzyja budowie masy mięśniowej, a regeneracja następuje znacznie szybciej niż na diecie węglowodanowej.

Ceviche z łososia na sałatce z jagodami goji Keto Sport

Co w diecie Keto?

Dobra wiadomość dla tych, którzy nie lubią jeść dużych porcji jest taka, że posiłki na keto są mniejsze objętościowo niż na diecie węglowodanowej, ale nadal bardzo sycące i energetyczne. Makroskładniki w tej diecie to 5% węglowodanów, 20-25% białka i 70-75% tłuszczy. W zestawie znajduje się 5 posiłków.

Rekomendowane etapy:

Adaptacja do ketozy – strategiczny proces, podczas którego zachodzą metaboliczne zmiany na poziomie mitochondrialnym, czyli komórkowym, adaptujące organizm do czerpania energii z tłuszczu, 4-6 tygodni
Keto SPORT, czyli rekompozycja – kolejny etap możliwy po osiągnięciu pełnej adaptacji do ketozy, mający na celu zmaksymalizowanie czerpania energii z zapasów tłuszczu zgromadzonych w ciele z jednoczesnym wzmocnieniem i rozbudowaniem masy mięśniowej

Warto wiedzieć

Czy na keto można intensywnie trenować, budować mięśnie, poprawić wytrzymałość i jednocześnie efektywnie spalać tłuszcz?

Otóż tak! Badanie przeprowadzone przez JOURNAL OF THE INTERNATIONAL SOCIETY OF SPORTS NUTRITION, które trwało 11 tygodni wykazało, że dieta keto w porównaniu do tradycyjnej spowodowała, iż grupa ketogenna zanotowała wzrost masy mięśniowej o 2.1kg większy niż grupa tradycyjna i spadek tkanki tłuszczowej o 2,2 kg większy niż druga badana grupa. Natomiast badania JURNAL OF APLIED PHYSIOLOGY wykazały również, że nie ma większego znaczenia czy będziemy spożywać 0,6 g białka na kilogram masy ciała, czy 1,1g. Dużo większe znaczenie ma rodzaj i jakość treningu oraz odżywczość spożywanych pokarmów. A badania prowadzone przez JURNAL OF CLINICAL INVESTIGATION pokazały, że kwas 3-hydroksymasłowy ( główne ciała ketonowe) zmniejsza utlenianie leucyny odpowiedzialnej za zapobieganie utraty masy mięśniowej i wspomaga syntezę białek.

Kaloryczność
  • 4000 (kcal)

    119 PLN
Inne nasze diety

Dieta Pescowegetariańska

Dieta Pescowegetariańska

Dieta Wegetariańska

Dieta Wegetariańska

Dieta Ketogeniczna

Dieta keto
TOP